ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
فولاد مبارکه اصفهان و معاملات ان

بزرگترین واحد صنعتی خصوصی در ایران و بزرگترین مجتمع فولاد در ایران شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. این مجموعه در جنوب شهر کرکوند و جنوب غربی شهر مبارکه قرار گرفته است و هم اکنون محرک بسیاری از صنایع بالا دستی و پایین دستی است. فولاد مبارکه اصفهان در ۱۱ دوره توانسته جایزه ملی تعالی سازمانی و در ۶ دوره جایزه شرکت دانشی در کشور رتبه نخست را به دست بیاورد. این شرکت همچنین در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار به عنوان تنها شرکت ایرانی با کسب امتیاز ۶۵۴ تندیس جایزه ملی تعالی سازمانی را دریافت کرد.

شرکت های زیر مجموعه  فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی ‌سازی و سازه‌ های دریایی و غیره را تامین می کنند. علاوه بر این بخشی از محصولات این شرکت همه ساله برای برآورده کردن نیازهای ارزی و حضور مستمر در بازارهای جهانی، صادر می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این مجموعه خواهیم پرداخت. پس با ما همراه شوید.

تاریخچه فولاد مبارکه اصفهان

این مجموعه در ۲۳ دی ماه ۱۳۷۱ احداث شد و هم اکنون یکی از بزرگ ترین واحدهای صنعتی و بزرگ ترین مجتمع تولید فولاد در ایران است. این شرکت در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار گرفته است. هدف از ساخت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان طرح توسعه ذوب آهن اصفهان بودکه پس از انقلاب اسلامی طرح ساخت آن به شکل شرکتی مستقل از ذوب آهن به اجرا در آمد. علاوه بر این در طرح اولیه که پیش از انقلاب تدوین شده بود قرار بر آن بود که تجهیزات و ماشین ‌آلات فولاد مبارکه توسط ماشین‌ سازی اراک ساخته شود.

عملیات اجرایی این مجتمع اما در سال ۱۳۶۰ آغاز شده بود که در دوران جنگ ایران و عراق فعالیت خود را ادامه می داد. فعالیت ساختمانی و فنی اجرا شده در دوران ساخت این مجتمع در نوع خود در خاورمیانه کم نظیر بوده و حدود ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب خاک ‌برداری و بالغ بر یک میلیون و ۸۴۵ هزار متر مکعب بتن ‌ریزی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع قالب ‌بندی و ۸۰ هزار تن آرماتور، حدود ۱۵۰ هزار تن اسکلت فلزی، یک میلیون متر مربع نصب پوشش و بالغ بر ۵۰۰ هزار تن تجهیزات و ماشین ‌آلات در آن نصب شده است.

فعالیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان

در ادامه به موضوع فعالیت های این مجموعه می پردازیم.

–   بهره ‌برداری از کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۴ کیلومتری شهر اصفهان

–   انجام هرگونه فعالیت تولیدی، معاملاتی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با موضوع شرکت مرتبط باشد

–  مشارکت و سرمایه‌ گذاری در سایر شرکت ‌ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت ‌های جدید یا خرید یا تعهد سهام شرکت ‌های موجود

–  تهیه و تدوین و انتشار نشریات علمی و فنی و تحقیقاتی و انجام کارهای تحقیقاتی و تبلیغاتی در رابطه با موضوع فعالیت شرکت

–   کمک و مساعدت به موسسات فرهنگی، آموزشی و ورزشی

– اکتشاف، استخراج  و بهره‌ برداری از معادن فلزی و غیر فلزی مورد نیاز صنعت فولاد از جمله‌ استخراج سنگ‌آهن، دولومیت، تولید سنگ‌آهن دانه‌ بندی، کنسانتره و گندله از آن

–   انجام سایر اموری که به نحوی از انحا به پیشبرد اهداف شرکت کمک کند

جوایز و عناوین

–   صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۳۹۴

– رتبه نخست در ۶ دوره جایزه شرکت دانشی ایران

–  کسب تندیس شرکت حامی محیط زیست در سال ۱۳۹۴

–   رتبه نخست در ۱۱ دوره جایزه ملی تعالی سازمانی (EFQM)

مناقصه فولاد مبارکه اصفهان

معاملات فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان نیز مانند دیگر سازمان های دولتی و خصوصی برای همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین برنده و فولاد مبارکه اصفهان به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساخت، نصب، تعمیرات صنایع فولاد » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صنایع فولاد , فولاد مبارکه اصفهان , مزایده ضایعات , مناقصه فولاد , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 16:03

رشد 34 درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا

در نیمه نخست سال جاری میلادی تجارت ایران و اتحادیه اروپا رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است و با این میزان به حدود ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون یورو رسیده است.  این میزان رشد شامل واردات و صادرات این کشورها با ایران شده و مربوط به مدت زمان نیمه نخست سال جاری است. با این میزان رشد، تجارت ایران با اتحادیه اروپا از  مرز ۲ و نیم میلیارد یورو گذشت. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

رشد تجارت ایران با اتحادیه اروپا در مقایسه با سال گذشته

بر اساس آمارهای منتشر شده از سمت پایگاه خبری یورو استات، تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نیمه اول سال جاری میلادی رشد حدود ۳۴ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است و به رقم ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون یورو رسیده است. بر این اساس مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه ‌های ژانویه تا  ژوئن سال  گذشته  بالغ بر حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ رشدی بالغ بر ۳۷ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل تجربه کرده است و به ۵۵۰ میلیون یورو رسیده است. در ماه ‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل حدود۴۰۰ میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

از سوی دیگر در زمینه صادرات هم صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست امسال هم  ۳۳ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است و به ۲ میلیارد یورو رسیده است. در واقع این اتحادیه در نیمه نخست سال گذشته حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

این آمارهای یورو استات همچنین نشان می دهد که کشور آلمان بزرگ ترین شریک تجارت ایران در میان کشورهای اروپایی بوده است و در نیمه نخست سال جاری میلادی بیش از یک سوم تجارت ایران و اروپا به این کشور اختصاص داشته است.

بر این اساس مبادلات تجاری ایران و آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی ۶ درصد افزایش یافته و به ۹۵۰ میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که این مبادلات در مدت زمان مشابه سال قبل با آلمان در محدوده ۸۹۲ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات کشور آلمان از ایران در طی نیمه نخست سال جاری ۸ درصد افزایش پیدا کرده است و به ۱۵۱ میلیون یورو رسیده و این در حالی است که آلمان در نیمه نخست سال قبل  140 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

از سوی دیگر صادرات آلمان به ایران هم در نیمه نخست سال جاری با افزایش ۶ درصدی روبرو بوده است و از ۷۵۲ میلیون یورو در این زمان در سال گذشته به ۷۹۹ میلیون یورو در همین زمان در سال جاری رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اتحادیه اروپا , تجارت ایران , ترخیص کالا , صادرات و واردات , مناقصه بین الملل , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 15:58

کمربندی شمال شرقی شیراز

فاز نخست کمربندی شمال شرقی شیراز در اسفند ماه ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید که هنوز به مرحله اتمام نرسیده است. در صورت افتتاح کامل این کمربندی دسترسی مردم از از بزرگراه شیراز – اصفهان نیز فراهم می شود.  مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در این ارتباط  و نیز روند واگذاری مدیریت کمربندی جنوب توضیحاتی را ارائه داده است. پس در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

مشکلات کمربندی شمال شرقی شیراز

امیر حسین جمشیدی در این ارتباط گفت: تنها مساله ای که پیش روی پروژه کمربندی شمال شرقی شیراز وجود دارد؛ بحث ایمن‌ سازی چپگرد جاده شیراز _اصفهان به جاده خرامه است که این مشکل توسط مشاور در حال بررسی است و برآوردهای ریالی نیز در حال انجام است اما همچنان تصمیم ‌گیری نهایی اعلام نشده است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: کمربند شمال شرقی شیراز یک پروژه مشارکتی است که بخشی از آن در مسیر زیباشهر تا جاده خرامه پیش از این افتتاح شده بود و مسیر جاده خرامه به اصفهان نیز به بهره ‌برداری رسیده است.

فاز اول کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۴ کیلومتر اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید و بهره برداری کامل از آن می تواند ترافیک ورودی به شهر شیراز را از سمت شمالی و محور دروازه قرآن کاهش دهد. در این صورت شهروندان برای دور شدن از ترافیک و مشکلات تردد در زمان های شلوغ و ترافیک های طولانی می توانند از این محور جایگیزین استفاده کنند.

علاوه بر این مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در ارتباط با آخرین وضعیت کمربندی جنوبی شهر شیراز هم گفت: بخشی از کمربندی جنوبی که در حد فاصل پل امام حسن (ع) تا ورودی شهرک صنعتی قرار دارد از لحاظ تصمیمات سیاسی در محدوده قانونی شهر واقع شده است.

وی ادامه داد: طی سال ‌های گذشته تمام این پروژه به دلیل اینکه مدیریت آن یکپارچه شود به عهده اداره کل راهداری بود اما با توجه به اینکه در جنوب کمربندی مناطق مسکونی شکل گرفته است و شهرداری هم مسئول امور عمرانی است بر اساس آخرین تصمیمی که در شورای ترافیک اتخاذ و دستور استاندار فارس نیز در این زمینه صادر شد قرار بر این شد که بخشی از کمربندی جنوبی که در حدفاصل پل امام حسن (ع) تا ورودی شهرک صنعتی قرار دارد به شهرداری واگذار شود.

جمشیدی همچنین اضافه کرد: البته اعتباراتی هم از محل منابع ملی داشتیم که اداره کل راهداری قرار شد تا پایان سال جاری بحث ایمن‌ سازی نصب نیوجرسی و روشنایی بخش ‌هایی از این پروژه را انجام دهد.

مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس در ارتباط با میزان این اعتبارات افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شیراز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استان فارس , شهرداری , کمربندی , مناقصه , مناقصه راه و شهرسازی , مناقصه راهسازی , مناقصه شیراز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 156 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 16:04

آیا صنعت ساختمان ایران به چین و ترکیه نیاز دارد؟

بر اساس آنچه کارشناسان حوزه بازار و مسکن اعتقاد دارند؛ در صورتی که از نیروهای متخصص و با تجربه ایرانی در صنعت ساختمان استفاده شود و ریسک های غیر اقتصادی که موجب تورم در این زمینه می شود از بین برود شاهد رویدادهای خوبی در حوزه بازار مسکن خواهیم بود. با این وضعیت هم می توان با ارتقای تکنولوژی  و کاهش هزینه های ساخت اقشار بیشتری از جامعه را خانه دار کرد.

این در حالی است که هم اکنون بهای زیادی به مهندسان ایرانی داده نمی شود و هنوز هم برخی از افراد در طرح نهضت ملی مسکن به چین و ترکیه امید دارند که هنوز آنها هم نیامده اند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

نیاز صنعت ساختمان به نیروهای داخلی

ابوالحسن میرعمادی، فعال صنعت ساختمان گفت: تعداد بسیاری از مهندسان ماهر ایرانی در کشورهای دیگری مشغول به کار هستند و حتی فناوری صنعت ساختمان آن کشورها را ارتقا داده‌اند. این در حالی است که صنعت ساختمان در ایران به شکلی سنتی اداره می ‌شود. چرا ما از این نیروهای جوان و متخصص در داخل کشور خودمان استفاده نکنیم؟ صنعت ساختمان در ایران با جامعه نیم میلیونی مهندسان، محتاج کشورهای دیگر نیست.

این فعال صنعت ساختمان ضمن اشاره به اینکه برخی از مسئولان به خارج از کشور چشم دارند گفت: برای اجاره پروژه ای مانند نهضت ملی مسکن به سراغ چینی ها و ترک ها رفتند که آنها هم قبول نکردند. در حالی که اگر از جوانان تحصیل کرده خودمان حمایت کنیم صنعت ساختمان رشد بسیاری خواهد کرد. در این صورت در گام اول می توانیم نیمه صنعتی و در گام بعد نیز کاملا صنعتی شویم.

میر عمادی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم به کمک اقتصاددانان، تورم را کنترل و با استفاده از مهندسان مجرب، بخش ساختمان را ارتقا دهیم قطعا اتفاقات خوبی در بازار مسکن خواهد افتاد و تورم این بخش کنترل خواهد شد.  بخشی از مشکلات حوزه مسکن، درونی و بخش دیگری از آن بیرونی است که شامل ریسک های غیراقتصادی می ‌شود. اگر در این دو حوزه به موفقیت دست پیدا کنیم، تامین مسکن برای اقشار جامعه دور از دسترس نخواهد بود.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت در یک پروژه ساختمانی حدود ۶۰ درصد قیمت مسکن را به خود اختصاص داده است. در این میان ۴۰ درصد نیز هزینه زمین است. به دنبال رشد قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران در مناطق متوسط شهر تهران هزینه ساخت هر متر مربع مسکن حدود ۱۵۰۰ دلار است. در مناطق جنوبی این عدد ۱۰۰۰ دلار و در شمال شهر حدود ۲۰۰۰ دلار می‌شود. به این رقم ۴۰ درصد قیمت زمین هم اضافه می شود. بنابراین هزینه ساخت هر متر مربع مسکن در شهر تهران به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

بر اساس اظهارات این کارشناسان حوزه مسکن، با وجود رشد قیمت ساخت، بازار مسکن کششی برای افزایش قیمت ندارد. این مساله تاثیر خود را بر تولید مسکن گذاشته و ساخت و ساز در مقایسه با اوایل دهه ۹۰ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کمتر شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مصالح ساختمانی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات ساختمانی , ترکیه , چین , صنعت ساختمان , مناقصه بین الملل , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 16:00

معرفی چند پالایشگاه نفت فعال در ایران و معاملات آنها

پالایش نفت به مجموعه عملیاتی گفته می شود که به وسیله آنها بسیاری از مواد مختلف مانند بنزین، نفت سفید، نفت گاز یا گازوئیل، نفت کوره، گریس، قیر و غیره از نفت خام به دست می‌ آید. در این زمینه پالایشگاه نفت نیز یک واحد صنعتی است که در آن این فرایند انجام شده و نفت خام به موادی مفید مانند گاز مایع و دیگر فراورده های نفتی تبدیل می شود.  پالایشگاه های نفت به صورت معمول واحدهایی صنعتی بزرگ و پیچیده هستند که در آنها واحدهای مختلف توسط مسیرهای لوله کشی به هم پیوند داده می شود.

عملیات اصلی پالایش به سه دسته کلی تقسیم بندی می شود: جدا کردن مواد ( با استفاده از تقطیر جزء به جزء)، تبدیل ( تبدیل اجزاء نامرغوب و کم ‌مصرف به اجزاء مرغوب در پالایشگاه) و تصفیه فرآورده‌ های نفتی که امروزه بیش از نیم قرن از مصرف فرآورده ‌های نفتی به صورتی غیر از سوخت می ‌گذرد. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی انسان توانسته است تا تعداد زیادی از ئیدروکربن ها را به صورت خالص از دیگر فراورده های نفتی جدا کرده و به تولید سایر مواد شیمیایی و صنعتی برساند. در این زمینه صنایع وابسته به نفت را که از مواد نفتی محصولات غیر نفتی تهیه می‌ کنند؛ صنایع پتروشیمی می ‌نامند و مواد اولیه‌ حاصل از صنعت نفت که برای تهیه سایر فرآورده‌ های شیمیایی به کار برده می شود، مواد پتروشیمی نام گذاری می کنند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه ما باشید.

پالایشگاه نفت فعال در ایران

در پالایشگاه نفت چندین واحد صنعتی فعالیت دارند که بر اساس فرآیند تقطیر و نقطه جوش متفاوت هیدروکربن ها عمل می کند. در پالایشگاه های پیشرفته هیدروکربن ‌های سنگین و اجزای گازی سبک به مواد با ارزش تری تبدیل می شوند. نوع طراحی و پیچیدگی آن در یک پالایشگاه نفتی به نوع خوراک ورودی آن وابسته است. پالایشگاه های نفت تولید کننده میزان و محصولات متفاوتی از گاز مایع  (LPG)، بنزین، نفتا، نفت سفید و سوخت جت، گازوئیل و سوخت دیزل، مازوت، روغن های نفتی، واکس پارافین، آسفالت و قیر، کک نفتی و گوگرد است.

میزان سرمایه گذرای برای تولید یک پالایشگاه از ۱۸ هزار دلار تا ۲۵ هزار دلار به ازای هر بشکه ظرفیت پالایش متفاوت است. در قرن بیستم پالایشگاه نفت آبادان بزرگترین پالایشگاه جهان لقب گرفته است. این عنوان در اکتبر ۲۰۰۶ به پالایشگاهی در تگزاس ایالت متحده تعلق گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت نفت ایران لیست پالایشگاه های نفت ایران به شرح زیر است:

 – پالایشگاه نفت آبادان: این پالایشگاه هم اکنون با ظرفیت پالایش ۴۳۰ هزار بشکه در روز، بزرگترین پالایشگاه ایران به شمار می رود.

 – اراک: این پالایشگاه در فاصله ۳۰ کیلومتری از اراک قرار دارد و هم اکنون با تولید ۱۶.۵ لیتر بنزین بزرگ ترین تولید کننده بنزین در کشور است.

 – اصفهان: ظرفیت تولید این پالایشگاه هم اکنون ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

– بندر عباسپالایشگاه بندرعباس در مجاورت شهر بندرعباس قرار دارد و تنها پالایشگاه مدرن نفت خام در ایران و خاورمیانه است.

  – تبریز: تاسیسات این پالایشگاه در جنوب غربی تبریز قرار دارد و طراحی و ساخت آن به سال ۱۳۵۳ مربوط می شود.

 – تهران: ظرفیت تولید این پالایشگاه ۲۳۵ هزار بشکه در روز بوده و در سال ۱۳۴۶ تاسیس شده است.

 – جی: این پالایشگاه با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است و بزرگترین واحد تولید کننده انواع قیر در ایران است.

-شیراز: این مجموعه در ۲۲ کیلومتری شهر شیراز بوده و ظرفیت آن ۴۰ هزار بشکه در روز است.

  – کرمانشاه: این پالایشگاه نیز در سال ۱۳۰۱ فعالیت خود را شروع کرده است و ظرفیت اولیه آن ۲ هزار بشکه در روز بوده است.

 لاوان: این پالایشگاه در استان هرمزگان قرار دارد و از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی است.

معاملات پالایشگاه نفت

پالایشگاه های نفت مانند هر سازمان دولتی و خصوصی دیگر اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کنند. با اعلام یک فراخوان عمومی این مناقصات آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات شرکت های پالایشگاهی می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه بدهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های احداث نیروگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پالایش نفت , پالایش نفت بندرعباس , پالایشگاه , پالایشگاه ابادان , مناقصه نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 188 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 17:19

دلیل کمبود بلیت قطار در کشور

کمبود بلیت قطار مساله ای است که در تابستان سال جاری به خصوص در هفته ها و روزهای اخیر بیشتر احساس می شود و مسافران از آن گله بسیاری دارند. این مشکل بنابر نظرات کارشناسان به دلیل افزایش تقاضا برای سفر در دوران پس از کرونا و همچنین کاهش تعداد ناوگان ریلی رخ داده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

 افزایش تقاضا یا کمبود امکانات عامل کمبود بلیت قطار؟

طی ماه ها و به خصوص هفته های گذشته کمبود بلیت قطار مشکلات متعددی را برای مسافران در سفرهای ریلی به وجود آورده است که کارشناسان اعتقاد دارند این مساله دلایل مختلفی دارد.

محمد رجبی، نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌ های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران در ارتباط با این موضوع گفت: پس از دوران پیک شیوع ویروس کرونا و با گسترش واکسیناسیون در سال گذشته، تقاضا برای سفرهای ریلی مانند دیگر حوزه‌ های حمل و نقل افزایش بسیاری داشته است و از طرف دیگر هم با توجه به بالابودن هزینه ‌های عملیاتی ناوگانی در این مدت به شبکه ریلی اضافه نشده است. البته معاون اول رییس‌ جمهور اخیرا به وزیر راه دستور داد که روش ‌های متعددی در جهت افزایش انگیزه‌ های لازم برای جذب سرمایه گذاری را به کار بندد اما در این زمینه انگیزه‌ای هم وجود ندارد.

رجبی همچنین اضافه کرد: چند شرکت معدود ریلی علاقه به توسعه ناوگان خود ندارند و باقی شرکت ها نیز که زیر مجموعه ارگان های دولتی هستند به دلیل اجباری که شده اند از سوی سازمان خود مجبور به ادامه سیر فعلی خود هستند در حالی که ضرر و زیان بسیاری داده اند.  علاوه بر این، در فضای بازار سرمایه و بیزینس ‌های دیگر، انگیزه‌ های لازم برای سرمایه‌ گذاری در بخش ریلی وجود ندارد زیرا برای  مثال امروزه سرمایه ‌گذاران اعتقاد دارند که در بازه زمانی مشخص باید سرمایه‌ آن‌ها بازگردد تا صرفه اقتصادی برای آنها وجود داشته باشد اما وقتی بازگشت سرمایه رخ نمی دهد پس انگیزه‌ای هم وجود نخواهد داشت.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران ضمن اشاره به انگیزه های بسیاری که در دهه ۸۰ وجود داشت گفت: در آن زمان دولت اعلام کرده بود که تسهیلات با کارمزد چهار درصد به سرمایه‌ گذاران پرداخت می‌ کند یا آن که اگر تسهیلاتی دریافت کرده اند دولت مازاد سود و کارمزد تسهیلات بیشتر از چهار درصد را به سرمایه ‌گذاران پرداخت خواهد کرد. از طرف دیگر دولت ۱۵۰ واگن غزال وارد کرد که با نظارت خودش با کیفیت خوبی ساخته شده بودند و این‌ واگن ‌ها را با قیمتی مناسب عرضه کرد.

رجبی خاطر نشان کرد: هم اکنون هزینه های عملیاتی افزایش یافته و با اعداد و ارقام واقعی که وجود دارد انگیزه ای برای سرمایه گذاری در زمینه صنعت ریلی باقی نمی ماند. البته اگر همین تعداد ناوگان می‌ توانست در روز ۱۵۰۰ کیلومتر سیر انجام دهد بهره ‌وری افزایش و هزینه‌ های سیر کاهش پیدا می‌ کرد اما امروز نهایتا ۹۰۰ کیلومتر سیر در مسیر تهران- مشهد انجام می‌ شود زیرا سرعت سیر کم است.

وی گفت: در حال حاضر سرعت سیر قطارهای مسافری حدود ۷۰ کیلومتر است و حداکثر آن نیز به ۱۳۰ کیلومتر می رسد. این موضوع در حالی است که قطارهای تندرو در دنیا با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر سیر دارند. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که سرعت سیر با دستور و ابلاغیه افزایش نخواهد یافت و باید زیرساخت ‌ها و ملزومات آن فراهم شود. برای مثال خطوط باید بازسازی و نوسازی شوند و سوزن‌ ها نیز باید تعویض شود که به اعتبار حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

بنابر اظهارات رجبی یکی از مشکلات دیگر که موجب کاهش بلیت قطار شده است، آن است که طی ۱۱ سال گذشته واگن های مسافری از ۱۷۰۰ واگن به حدود ۱۱۰۰ واگن رسیده و این به معنی خروج حدود ۶۰۰ واگن با وجود اضافه شدن واگن ‌ها در سال‌ های اخیر است. از طرف دیگر هم به دلیل نوع فرهنگ مردم ظرفیت‌ واگن ‌های موجود نیز کاهش پیدا کرده است و واگن‌ های شش تخته به چهار تخته تغییر پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های اداره کل ارتباطات و علائم الکتریکی راه اهن جمهوری اسلامی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بلیط قطار , حمل و نقل ریلی , راه اهن , مزایدات , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 128 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 17:09

پارک سلامت زاهدان

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده است: در تلاش هستیم تا به عنوان حلقه‌ ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری با احداث پارک علم وفناوری سلامت در جنوب شرق کشور منشاء اثر باشیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

پارک سلامت و فناوری زمینه ساز اقتصاد دانش بنیان

عاطفه صحرایی، رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف نهادینه کردن و توسعه تفکر فناورانه و اقتصاد دانش بنیان شروع به کار کرده است و در تلاش است تا با تقویت واحدهای نوآور و فناور و راحت تر کردن فرایندهای زایشی در بخش های مختلف در عرصه سلامت نقش یک حامی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصاد بر مبنای فناوری را بازی کند.

صحرایی همچنین در ارتباط با ضرورت ایجاد زیست بوم فناورانه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: ظرفیت ‌های فراوان موجود در سیستان و بلوچستان در عرصه های مختلف فناوری‌های مربوط به سلامت ایجاب می کرد ما با جدیت پیگیر دریافت مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت شویم که خوشبختانه در نهایت با اعتماد وزیر محترم بهداشت و حمایت و پیگیری استاندار و سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مجوز قطعی راه اندازی آن در استان از طرف وزارت بهداشت صادر شده است.

علاوه بر این رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: بدون شک راه اندازی و توسعه این فضا که فعالیت های دورنی آن به صورت مشخصی جنبه فناورانه دارد تا آکادمیک و در محیطی مانند دانشگاه علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور و مهاجرت نخبگان جلوگیری می کند؛ به رشد و توسعه فناوری های خاص نیز کمک می کند. همچنین استفاده از اکتشافات علمی جدید و تجاری‌ سازی نتایج تحقیقات، کمک به خلق ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق کسب و کارهای کوچک و اشتغالزایی در استان نیز از جمله مزایای راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با تاکید بر مزایای حضور واحدهای فناوری و شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: یکی از مهم ترین مزایای استقرار در این پهنه علمی و فناورانه را می توان قرار گرفتن در محیطی تخصصی و همجواری با موسسات تحقیقاتی و واحدهای فناوری، کاهش قابل توجه هزینه ‌های جاری شرکت ‌ها، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و زیرساخت های مشترک، معافیت ‌های مالیاتی، عوارض گمرک و … دانست.

صحرایی ادامه داد: علاوه بر این واحدهای فعال در این مجموعه از پشتیبانی و حمایت دستگاه های متولی به خصوص معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز برخوردار خواهند بود.

عاطفه صحرایی ضمن تاکید بر اینکه رویکرد پارک سلامت زاهدان تسهیل کردن و حمایت از تولید ایده های نو و تبدیل آنها به محصول است؛ گفت: تمامی شرکت ها و مؤسسات حائز هویت حقوقی مستقل و ثبت شده که ایده، طرح، محصول و یا خدمت فناورانه و نوآورانه ‌ای برای معرفی در اختیار داشته باشند؛ می ‌توانند پس از طی کردن مراحل پذیرش، از خدمات متنوع این مجموعه اعم از خدمات عمومی، مالی و اعتباری، فنی و تخصصی، امکانات آزمایشگاهی، برنامه ‌های مشاوره‌ای و آموزشی و غیره بهره مند گردند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های زاهدان » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پارک علم و فناوری , توسعه اقتصادی , دانش بنیان , سیستان و بلوچستان , مناقصه زاهدان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 108 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 17:04

بلاتکلیفی ماشین آلات راه سازی قاچاق

معاون وزیر اقتصاد کشور خبر از بلا تکلیف ماندن تعداد ۱۶۰ دستگاه از ماشین آلات راه سازی قاچاق در سازمان اموال تملیکی داد. این ماشین آلات در حال  حاضر در انتظار صدور رای و اعلام نظر وزارت صمت است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

آخرین وضعیت ماشین آلات راه سازی قاچاق

رئیس سازمان اموال تملیکی، عبدالمجید اجتهادی در ارتباط با آخرین وضعیت ماشین آلات راه سازی سنگین که برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است، گفت: این ماشین آلات در مکان های مختلف از بندر بوشهر تا گمرک شهید رجایی و گمرک خرمشهر دپو شده است و بر اساس مقررات عمر این ماشین‌آلات در زمان ورود نباید بیش از پنج سال باشد، اما تعدادی از آنها به این دلیل که تا واردکنندگان مسیر دریافت مجوزها را طی کنند، پنج سال را گذرانده است و یا برخی دیگر هنگام ورود، عمرشان به پنج سال رسیده بود دیگر امکان ترخیص پیدا نکردند.

وی در ادامه توضیح داد: برای تعیین تکلیف و ورود این ماشین آلات نیاز است تا کمیسیون ماده ۱ آئین ‌نامه اجرایی قانون مقررات و صادرات تشکیل شده تا برای ورودشان تصمیم‌گیری شود. اما مساله این جا است که این اقلام عمدتا متروکه شده است و حدود ۱۶۰ دستگاه نیز قاچاق است و از زمان کشف آنها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. اما برای تعیین تکلیف نیاز به صدور رای قطعی دارد.

اجتهادی ضمن اشاره به اینکه مانعی پیش روی سازمان اموال تملیکی برای تعیین تکلیف ماشین آلات اعم از قاچاق یا متروکه وجود دارد و آن صدور نظر مثبت کمیسیون ماده ۱ است گفت: در این سالها، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به دلیل اینکه، این ماشین آلات تولید داخل دارند و یا عمرشان از پنج سال گذشته است، مجوز ورود را صادر نکرده است. در مورد آن مواردی هم که قاچاق هستند نیز وقتی رای قطعی صادر می  شود اموال تملیکی باید تعیین تکلیف و بفروشد ولی اینجا هم ما با مشکل مجوز کمیسیون مواجه هستیم که نتوانستیم اقدام کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در تعیین تکلیف کالاهای متروکه و یا قاچاق رفتار یکسانی با وارد کننده و سازمان اموال تملیکی می شود. به صورتی که همان قوانین و مجوزهایی که باید تاجر رعایت کند برای سازمان تملیکی هم واجب و لازم است. این موضوع در حالی رخ می دهد که برای برای تعیین تکلیف کالاها باید اختیارات و تسهیلات تسریع کننده برای این سازمان به عنوان نماینده دولت در نظر گرفته شود و از بخشی از این مجوزها معاف باشد، ولی این مسایل دیده نشده و این فرایند طولانی موجب رسوب کالا شده است.

عبدالمجید اجتهادی همچنین ضمن اشاره به اینکه برای  ترخیص این کشنده ‌ها موانعی وجود دارد که عوارض و حقوق ورودی و همچنین اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله آن است، گفت:  با این حال از مدتی پیش مصوباتی در دولت برای تسهیل  ترخیص این کشنده‌ ها صادر شده  است که به زودی و با طرح در جلسه  شورای  هماهنگی اقتصادی سران قوا و نهایی شدن آن، برای تعیین تکلیف این اقلام ابلاغ خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های راهسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سازمان اموال تملیکی , ماشین الات راهسازی , مزایده ماشین , مناقصه راهسازی , هزاره , وزارت راه و شهرسازی , وزارت صنعت و معدن, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 104 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 16:53

استفاده طرح ملی مسکن از زمین های مازاد دولتی

به دنبال دستور ریاست جمهوری از اوایل ماه جاری شمارش معکوس برای واگذاری زمین های مازاد دولتی به طرح ملی مسکن آغاز شد است و مهلت نهایی آن نیز تا پایان شهریور خواهد بود. بر این اساس هم تفاهم نامه ای میان وزارت راه و شهرسازی با سازمان ثبت اسناد منعقد شده است که بنا بر اظهارات رستم قاسمی در سند خوردن زمین ها به نام وزارت راه و شهرسازی کمک قابل توجهی خواهد کرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

اراضی دولتی در اختیار طرح ملی مسکن

واگذاری زمین های ادارات دولتی به پروژه طرح ملی مسکن به اجرای خود نزدیک تر می شود و بر اساس تفاهم ‌نامه ‌ای که روز ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت راه و شهرسازی در موضوع قانون حدنگار به امضا رسیده است، در صورت استنکاف دستگاه ‌های دولتی از در اختیار قرار دادن زمین‌ های خود به طرح جهش تولید و تامین مسکن، سازمان ثبت می ‌تواند این زمین ها را به نام وزارت راه و شهرسازی سند بزند.

بر این اساس رییس جمهور نیز طی جلسات شورای عالی مسکن چندین بار به دستگاه ها و ادارات دولتی مبنی بر واگذاری زمین های مازاد خود تذکر داده است. این موضوع در حالی مورد توجه بود که تا اوایل تیر ماه سال جاری تنها ۴ درصد از این اراضی واگذار شده بوند و این گونه به نظر می رسد که تا زمانی که فشاری بر روی دستگاه های دولتی نباشد آنها زمین های خود را واگذار نخواهند کرد.

اما با توجه به مقاومت دستگاه های دولتی بر عدم واگذاری زمین های مازاد، ریاست جمهور در اوایل مرداد ماه ۱۴۰۱ به تمام دستگاه های دولتی دستور دارد تا وضعیت زمین ها باید تا حداکثر پایان شهریور ماه تعیین تکلیف شوند. اگر این واگذاری صورت نگیرد سازمان ثبت نیز این اختیار قانونی را دارد که به صورت یک طرفه سند زمین های مربوطه را به نام وزارت راه و شهرسازی صادر کند.

بنا بر اظهارات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با وجود صراحت قانون جهش تولید و تامین مسکن در ارتباط با واگذاری زمین ‌های دولتی به این پروژه، دستگاه ‌های دولتی با استفاده از  قوانین دیگر از اجرای این تعهد خودداری  می ‌کنند و تنها بخش کمی  از این موضوع اجرایی شده است. حتی در قانون تصریح شده است چنانچه مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی پیگیری ‌های لازم را در این خصوص انجام ندهند، جرایمی برای آنها در نظر گرفته می شود.

با این اوصاف، بنا بر گفته رستم قاسمی: تا به امروز برای ۱.۵ میلیون واحد مسکونی، زمین تامین شده است و آماده بارگذاری است. اجرای این تعداد واحد شروع شده و اجرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم در بخش های دیگر کشور در حال بررسی است.  انشاءالله بتوانیم به کمک سازمان ثبت اسناد و املاک، سندها را بگیریم و بتوانیم کمبودمان را جبران کنیم.

رستم قاسمی ضمن تاکید بر دستور رئیس جمهور، برای تعیین تکلیف زمین های مورد نیاز برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طرح ملی مسکن تا شهریور ماه در ارتباط با تاثیر انعقاد تفاهم ‌نامه با سازمان ثبت اسناد در سرعت بخشیدن به  اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: اجرای این تفاهم نامه خیلی می ‌تواند در اجرای قانون جهش تولید مسکن به ما کمک کند و سندها به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود و ما هم بتوانیم آنها را در اختیار مردم قرار دهیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پروژه های عمرانی رتبه بالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ثبت اسناد , طرح ملی مسکن , مناقصات راه و شهرسازی , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 16:37

آشنایی با انواع سنگ ساختمانی و معاملات در این حوزه

سنگ ها یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت سازه ها هستند و دارای تنوع رنگی بسیاری هستند. از سنگ ها در مکان های مختلف استفاده می شود و هر کدام از انواع آن دارای ویژگی و خصوصیات مختلفی است.  در گذشته عمده مصالح ساختمانی از جنس سیمان، گچ، آجر و غیره بودند که در مکان ها و ساختمان های مختلفی مورد استفاده قرار می گرفتند اما این روزها استفاده از انواع سنگ به دلیل قیمت و ویژگی های متنوعی که دارند مورد توجه قرار گرفته است.

سنگ ها در واقع یادگار هزاران سال فشار و حرارت لایه های داخلی زمین به آهک و رسوب هستند که از میان بیش از صد نوع سنگ تنها از چند نوع به خصوص آنها می توان در ساختمان سازی استفاده کرد. سنگ ساختمانی باید دارای ویژگی های خاصی باشد. برای مثال باید در برابر حرارت و تغییرات آب و هوایی مقاوم باشند و قیمت مناسبی نیز داشته باشد.  این سنگ ها باید در برابر سایش و خمش که ناشی از عبور زیاد بر روی آنها است نیز مقاوم بوده و زیبایی و رنگ بندی خوبی هم داشته باشد. سنگ هایی که دارای این ویژگی ها باشند؛ برای استفاده در ساختمان و بخش های مختلف آن مناسب هستند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه باشید.

انواع سنگ ساختمانی

سنگ ساختمانی با توجه به این که از کانی های مختلفی تشکیل می شود دارای تنوع بسیاری است. برخی از این سنگ ها در هنگام استخراج به صورت طبیعی استفاده می شوند و برخی نیز برش داده و صیقلی می شوند و سپس مورد استفاده در مکان های مختلف قرار می گیرند.

سنگ مرمر: سنگ های آهکی در لایه های زیرزمینی بر اثر فشار و حرارت زیاد دگرگون می شوند و در اثر ایجاد این دگرگونی ها سنگ مرمر به وجود می آید. مرمر دارای تنوع رنگی زیاد بوده و در تمام قسمت های ساختمان قابل استفاده است.

سنگ اسلب: این نوع از سنگ ها دارای جنس های مختلفی هستند، برخی از سنگ ها دارای جنسی سخت تر و برخی نرم تر هستند و ابعاد برخی از آنها بزرگ و حدود ۱۲۰ در ۲۲۰ سانتی متر است. در برخی از اوقات کارخانه ها با توجه به نوع سفارش و نظر مشتری، ابعاد و ضخامت این سنگ ها را به مقدار کمی تغییر می دهند.

سنگ تراورتن: این نوع از سنگ نیز جزو سنگ های آهکی است و از آنها در نمای ساختمان ها، کف استخرها، دیوارپوش مکان های مختلف داخل ساختمان استفاده می شود.

سنگ مرمریت: این نوع سنگ درواقع از دسته سنگ های آهکی دگرگون یافته است. از این سنگ می توان در فضاهای مختلف ساختمان استفاده کرد. مرمریت در بسیاری از معادن کشور وجود دارد و از آن برای دیوارهای تزئینی مانند بالای اپن، تیغه ها و ستوهای داخل ساختمان استفاده می شود.

سنگ گرانیت: گرانیت دارای شفافیت خاصی بوده و در رنگ های خاکستری، طوسی و غیره به دلیل استحکام بالایی که دارد در ساختمان ها استفاده می شود. این نوع دارای ضخامت و ابعاد متنوعی است ولی عمدتا در ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر وجود دارد.

انواع سنگ ساختمانی

کاربرد سنگ ها در ساختمان سازی

سنگ ساختمانی دارای کاربردهای مختلفی در سه بخش داخلی ساختمان، بخش خارجی ساختمان و همچنین به عنوان سنگ تزئینی است. در بخش داخلی ساختمان از سنگ های طبیعی در کف و دیواره ها استفاده می شود که وابسته به نوع سنگ می توان از آنها برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام (در کف و دیوار و یا به عنوان وان سنگی )، در کف اتاق خواب، کف سالن، راه پله‌ ها، قاب آسانسور، کانتر و غیره استفاده کرد.

اما اغلب استفاده انها در بخش خارجی ساختمان و برای تزئین نمای آن است. راه پله های ورودی ساختمان با استفاده از سنگ تزئینی تزئین می شود و یا برای سنگ فرش فضاهای باز به خصوص در تراس از آنها کمک گرفته می شود. کاربرد دیگر انها در بخش تزئینی است. ساخت مجسمه های سنگی، تزئیناتی مانند: ستون ها و گلدان های سنگی از جمله استفاده های دیگر انها است.

معاملات سنگ ساختمانی

شرکت های مختلف ساختمانی و هر شرکتی که از سنگ ها برای مصارف سازه ای و تزئینی استفاده می کنند؛ برای استفاده بهتر و به صرفه تر از این مصالح اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از پیمانکاران مختلف برای پیاده سازی آن کمک بگیرند. این مناقصات با اعلام شرکت مناقصه گزار آغاز شده و در روزنامه های کثیرالانتشار و وب سایت های مختلف مانند وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

سپس شرکت هایی که شرایط لازم سازمان برگزار کننده مناقصه را داشته باشند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. سازمان مذکور نیز با بررسی مدارک پیمانکاران از آنها برای مناقصه دعوت کرده و شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که شرایط لازم را داشته باشد و مبلغ پیشنهادی آن برای انجام پروژه کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس میان هر دو طرف قراردادی منعقد خواهد شد که تعهدات طرفین و مدت زمان انجام پروژه در آن ذکر می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مواد معدنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سنگ ساختمان , مصالح ساختمانی , معماری داخلی , مناقصه , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 16:22

نیاز فوری بجنورد به لایروبی مسیل های شهر

هم زمان با صدور هشدارهای هواشناسی در چند روز اخیر مبنی بر وقوع بارش های شدید باران و سیلاب، اهمیت لایروبی مسیل ها به صورت فوری در شهر بجنورد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما این موضوع در حالی مطرح می شود که در حال حاضر شهرداری و آب منطقه ای بر سر مسئول این اقدام به اشتراک نظر نرسیده اند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

وقوع سیل و لزوم لایروبی مسیل ها

بارش های اخیر در کشور که با خود سیل و خسارات مالی و جانی فراوانی را در برخی از مناطق کشور به همراه داشته است اهمیت لایروبی مسیل ها را در مناطق مختلف بیشتر از گذشته نشان می دهد. از طرف دیگر مرکز هواشناسی خراسان شمالی نیز با هشدارهایی پی در پی نسبت به بارش های سیل آسا در استان چندین بار تذکر داده است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که بر اساس مشاهدات و بررسی ها صورت گرفته، در مسیل هایی مانند پل کشاورز بجنورد و دیگر مسیرها اقدام خاصی صورت نگرفته است.

از سوی دیگر در این زمینه شهرداری بجنورد و شرکت آب منطقه ای استان دارای اختلاف نظر هستند و هر کدام اعتقاد دارند که وظیفه لایروبی بر عهده نهاد دیگری است.

با این وجود اما شهرداری اخیرا طی اقداماتی اقدام به لایروبی سطحی این کانال  کرده است ولی به نظر می رسد که به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی سیلاب در آینده اقدامات جدی تر و موثرتری مورد نیاز باشد.

شهردار منطقه یک بجنورد، مجید گریوانی به دنبال مطرح شدن این موضوعات اعلام کرده است: وظیفه اصلی بر عهده آب منطقه‌ ای است و ما بر حسب دستور فرماندار در منطقه حاضر شدیم. برای انجام این کار، آب منطقه‌ای هیچ وسیله ‌ای را برای انتقال خاک ارائه نداده است و ما فقط مسیر را باز کردیم.

وی اضافه کرد: مسیل و حریم آن متعلق به آب منطقه ‌ای بوده و این نهاد موظف به لایروبی است. آب منطقه ای مسئولیت مستقیم خود را بر عهده دیگری می اندازد.

 لایروبی مسیل های شهری

چه کسی موظف به لایروبی است؟

فرماندار بجنورد، محمد باقر باقرپور در این ارتباط اظهار کرد: بر اساس قوانین لایروبی تمامی مسیل های محدوده شهر بر عهده شهرداری است از این رو شهرداری را موظف به انجام اقدامات فوری در منطقه مورد نظر کردیم.

باقرپور اضافه کرد: البته لازم است اعتباراتی به شهرداری برای این موضوع اختصاص داده شود.

فرماندار بجنور ضمن تاکید بر این موضوع که آب منطقه ای نقش قانونی در مسیل های درون شهری ندارد تصریح کرد: البته نقش مشاوره‌ ای این نهاد پابرجا است که این نهاد آمادگی خود را برای کمک نیز اعلام کرده است.

محمد باقر باقر پور در ادامه افزود: در صورت نیاز هم آب منطقه ‌ای حاضر است عدوات خود را نیز ارسال کند اما در منطقه مورد نظر نیاز به جابجایی خاک نبود لذا کامیون‌ های این نهاد اعزام نشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بجنورد » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خراسان شمالی , سیل , لایروبی , مسیل شهری , مناقصه بجنورد , مناقصه شهرداری , هزاره , هواشناسی, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 98 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:47

شامخ اقتصاد

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران از شامخ اقتصاد یا شاخص مدیران خرید در تیر ماه، آمارها حاکی از کاهش تقاضای بازار، تضعیف قدرت خرید متقاضیان و پیشی گرفتن تولید از فروش است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

نتایج شامخ اقتصاد

بر اساس آمارهای منتشر شده از اتاق بازرگانی ایران نتایج بررسی ‌های شاخص مدیران خرید (PMI) برای کل اقتصاد ایران در تیرماه ۱۴۰۱، در این ماه شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان ۴۷.۱۴ واحد ثبت شده است که کمترین میزان طی سه ماه اخیر  یعنی از فروردین‌ ماه بوده است. این شاخص همچنین در بخش‌ های خدمات و کشاورزی و ساختمان با رکود همراه بوده است.

علاوه بر این، شاخص میزان استخدام و استفاده از نیروی انسانی در تیرماه ۵۱.۱۷ واحد بوده است و برای ماه سوم کاهش پیاپی  را تجره کرده است. در واقع  پایین آمدن تقاضا به دلیل نگرانی ‌های ناشی از کاهش قدرت خرید و تورم، موجب کاهش انتظارات کسب ‌وکارها و کاهش خرید مواد اولیه و عقب ‌نشینی در استخدام شده است.

در سوی دیگر اما شاخص موجودی محصول (انبار) در تیرماه ۵۷.۱۰ واحد عنوان شده است که بیشترین میزان از ابتدای شروع طرح (دوره ۳۴ ماهه) بوده است. همچنین شاخص میزان صادرات کالا و خدمات نیز به ۴۶.۹۶ واحد رسیده است که این میزان  کمترین مقادیر طی ۹ ماه گذشته بدون در نظر گرفتن تعطیلات فروردین ماه است.

به دنبال کاهش تقاضا در بازار و پایین آمدن قدرت خرید متقاضیان شاخص میزان فروش محصولات هم در ماه تیر به عدد ۴۶.۳۲  واحد رسیده است که در ۱۱ ماه اخیر بدون در نظر گرفتن تعطیلات فروردین ماه به کمترین مقدار خود رسیده است. این شاخص در هر سه بخش اصلی اقتصاد روند کاهشی را تجربه کرده است.

از مهم ترین نکات در گزارش شامخ اقتصاد اتاق بازرگانی ایران، آن است که شاخص انتظارات در زمینه فعالیت اقتصادی در ماه آینده به عدد ۵۰.۱۸ واحد رسیده است که در ۱۶ ماه اخیر یکی از کمترین مقادیر به شمار می رود. این عدد در واقع انعکاس دهنده انتظارات فعالان اقتصادی علی الخصوص در بخش خدمات و کشاورزی در مرداد ماه است.

در تیر ماه وقایع شامخ اقتصاد در بخش صنعت تکرار شده است به صورتی که شاخص مدیران خرید صنعت به کمترین مقدار در پنج ماه اخیر ( به‌ غیر از تعطیلات فروردین ‌ماه ) رسیده  است و شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان نیز کمترین مقدار پنج ماهه خود را تجربه کرده است.

آمار و ارقام اتاق بازرگانی همچنین نشان می دهد که در تیر ماه شاخص موجودی محصول در انبار در بخش صنعت به بیشترین مقدار در ۹ ماه گذشته رسیده که این موضوع به دنبال کاهش سفارش مشتریان و همچنین کاهش صادرات و در نتیجه سبقت گرفتن تولید از فروش موجودی در انبار نشات گرفته است.

شامخ اقتصاد شاخصی است که در بازه صفر تا ۱۰۰ تعریف می شود و بر این اساس هر چه این عدد به واحد ۱۰۰ نزدیک شود نشان از رونق اقتصادی دارد و به هر میزان که از ۵۰ پایین تر باشد نشان از نزدیک شدن به رکود دارد. طی ماه های گذشته عدد شامخ تغییراتی پر دامنه را تجربه کرده است و در دوره های مختلف نظر فعالان اقتصادی نیز از مثبت به منفی و برعکس متغیر بوده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مراکز کنترل صنعتی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اتاق بازرگانی , تقاضای بازار , شاخص اقتصاد , شامخ اقتصاد , صادرات و واردات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:40

معرفی شرکت ارتباطات زیرساخت و معاملات این مجموعه

شرکت ارتباطات زیر ساخت یکی شرکت دولتی است که در ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. این مجموعه در زمینه تأمین زیرساخت‌ های ارتباطات مخابراتی و پهنای باند شبکه اینترنت، فعالیت می‌کند و در عمل انحصار واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور را بر عهده دارد. ارتباطات زیرساخت متولی شبکه مادر مخابراتی در کشور است و کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که وظیفه اجرای سوئیچینگ و تامین ارتباطات بین استانی و بین المللی اپراتورهای مخابراتی را بر عهده دارد.

اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف توجه و اجرای سیاست ‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی تغییر کرد و به صورت شرکت مستقل و زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۲۶/۸/۸۷ و با نامه شماره ۲۹۲۱۷/۳۰/۸۷ در چهار فصل و ۳۶ ماده به تصویب شواری نگهبان رسیده است. در ادامه با معرفی بیشتر این شرکت همراه مجله هزاره باشید.

اهداف شرکت ارتباطات زیرساخت

هدف از تشکیل این شرکت، مدیریت ، ساماندهی، ایجاد، توسعه ، تامین، نظارت، نگهداری وبهره ‌برداری از شبکه ارتباطات زیرساخت کشور و سرویس ‌های ارزش افزوده است. این اهداف در واقع با به کارگیری  فناوری های جدید ارتباطی درقالب طرح‌ ها وبرنامه های مصوب وهمچنین کارگزاری شرکت مخابرات ایران (مادرتخصصی) در زمینه نظارت ، تصویب طرح های جامع مخابراتی وتدوین استانداردها باتصویب مجمع عمومی شرکت پیگیری می شود. با هدف دستیابی به این اهداف نیز ارتباطات زیرساخت اقدامات زیر را انجام می دهد:

  • تهیه و تدوین طرح ‌های جامع درزمینه شبکه ارتباطات زیرساخت براساس الزامات، نیازها، استانداردها و ضوابط
  • بازاریابی، تاسیس، توسعه، بهسازی ، اجرا، نگهداری و بهره برداری و همچنین نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت کشور طبق استانداردهای ملی و بین المللی.
  • تهیه وتصویب دستورالعمل‌ ها، ضوابط،‌ معیارها واستانداردهای فنی وتخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تاسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه زیرساخت
  • تامین کلیه نیازهای ارتباطی زیرساخت متقاضیان اعم از بخش عمومی، خصوصی و تعاونی با کیفیت مطلوب و قابل رقابت طبق ضوابط و مقررات مربوطه.
  • همکاری با سایر اپراتورهای مخابراتی بین المللی در زمینه تبادل ارتباطات و ترانزیت ترافیک بین الملل
  • عضویت در نهادها و انجمن‌ های تخصصی ملی وبین المللی و شرکت در کنفرانس ‌های مربوط به منظور کسب وتبادل اطلاعات تخصصی ارتباطات زیرساخت
  • مدیریت، برنامه ریزی، پیاده سازی آموزش‌ های تخصصی خاص به منظور توسعه مهارت های لازم
  • تهیه و اجرای طرح ‌های مسیریابی و همزمانی در شبکه ‌های مخابراتی کشور
شرکت ارتباطات زیر ساخت

معاملات شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین برنده و شرکت ارتباطات زیرساخت به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های دکل مخابراتی، انواع دکل، بی سیم » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اپراتور های مخابرات , ارتباطات زیر ساخت , اینترنت , پهنای باند , مخابرات , مزایدات , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:35

روند کاهشی قیمت نفت به دنبال چشم انداز افزایش صادرات ایران

قیمت نفت این روزها به دنبال معاملات صورت گرفته و تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات نهایی برای احیای برجام که راه را برای افزایش صادرات ایران بهبود خواهد بخشید؛ مقداری کاهش پیدا کرده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

تحلیل گروه ANZ Research از تاثیر رشد صادرات ایران بر قیمت نفت

بر اساس آمارها بهای معاملات نفت برنت ۱۴ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۶ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید و از رشد ۱.۸ درصدی معاملات روز قبل کاست. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۰ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه دو درصد صعود کرده بود.

بر اساس یک تحلیل از گروه اقتصادی ANZ Research چشم انداز توافق هسته ای ایران و آمریکا همچنان بر بازار دیده می شود.

در این زمینه اتحادیه اروپا  متن نهایی برای احیای برجام ۲۰۱۵ را ارائه کرده است و این متن نهایی در انتظار موافقت واشنگتن و تهران است. بنا بر اعلام یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا، تصمیم نهایی در این موضوع تا چند هفته دیگر اتخاذ خواهد شد.

بر اساس یادداشتی از ویویک دیهار، تحلیلگر بانک کامن ولث: اگرچه جزییات درباره زمان ازسرگیری صادرات ایران در زمینه نفت حتی در صورت احیای توافق، هنوز معلوم نیست اما قطعا ایران می تواند صادرات نفت خود را نسبتا سریع افزایش دهد. ایران می تواند در مدت شش ماه صادرات نفت خود را به میزان یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز معادل ۱.۵ درصد از عرضه جهانی افزایش دهد. احیای توافق هسته‌ ای باعث خواهد شد قیمتهای نفت افت چشمگیری پیدا کنند.

با این وجود بعد از انتشار آمار اشتغال ماهانه بیش از حد مطلوب در امریکا در ماه ژوئیه و رشد غیرمنتظره صادرات چین، نشانه هایی از این موضوع که تقاضا به حدی که انتظار می رفت، ریزش نکره و کفی هم برای قیمت ها به وجود نیاورده است.

بازار نفت نیز در چند روز اخیر به دلیل نگرانی از یک رکود جهانی و تحت فشار حالت کاهشی داشته و قیمت برنت در هفته گذشته با بزرگترین کاهش هفتگی خود مواجه شده است.

بر آساس آمار گمرکی چین که بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است، ، این کشور در ماه ژوییه ۸.۷۹ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده است که در مقایسه با ژوئن افزایش داشته اما همچنان ۹.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است.

بنابر گزارشات رویترز،  معامله گران در انتظار انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآوردهای نفتی آمریکا هستند که از سوی موسسه امریکن پترولیوم از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا منتشر می شود. پیش بینی تحلیلگران در نظر سنجی رویترز نشان می دهد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم اوت، به میزان ۴۰۰ هزار بشکه و ذخایر بنزین هم به میزان حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت ملی نفت ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برجام , دلار , صادرات ایران , قیمت نفت , مناقصه , نفت امریکا , نفت برنت , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:29

مشهد بهترین شهر برای فعالیت بخش خصوصی

شهردار شهر مشهد، ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در  کلان شهر مشهد گفت: مشهد بهترین شهر برای فعالیت شرکت ها در بخش خصوصی است و تنها بسنده کردن به شرکت ها و سازمان های دولتی برای این شهر کافی نخواهد بود. در ادامه با مجله هزاره همراه شوید.

توسعه اقتصادی شهر مشهد نیازمند بخش خصوصی

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد  طی مراسم کلنگ زنی پروژه مشارکتی برح جنوب اعلام کرد: وقتی صحبت از توسعه اقتصادی می ‌شود، در کشورهایی همچون ایران بیشتر نگاه ‌ها معطوف به دولت و بخش دولتی است، در حالی که با توجه به ترکیب اقتصاد کشور، عرصه‌ های زیادی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم نیست و بیشتر شرکت ‌های دولتی در عرصه اصلی اقتصاد ورود می ‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در شهر مشهد تولید ویژه یا صنعت مهمی وجود ندارد اما در زمینه خدمات این شهر می تواند پیشرو سرمایه گذاری در بخش خصوصی باشد.

ارجائی ضمن اشاره به وضعیت مطلوب صنایع غذایی شهر مشهد به دلیل حضور  همیشگی زائران تصریح کرد: در مشهد حضور تعداد زیاد زائران این شهر را نیازمند خدمات بسیاری در سه عرصه  اصلی اسکان، حمل‌ و نقل، تغذیه و تفریح و سرگرمی کرده است. بنابراین  برای اینکه بتوانیم به ۳۰ میلیون جمعیت زائر پاسخ مناسب و خدمات شایسته ارائه دهیم، نیاز به زیرساخت ‌های اساسی داریم که از جمله آنها مجتمع ‌های متعدد، بازار و مال ‌های متنوع در اطراف حرم است و در حوزه اسکان هم بیش از ۵۰ درصد اماکن اقامتی در شهر مشهد قرار گرفته است.

مشهد بهترین فرصت برای بخش خصوصی

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی های متعدد انجام شده در این شهر، روند حضور زائران در مشهد صعودی پیش بینی می شود ولی هم اکنون دچار تناقض هستیم و سقف جمعیت را محدود و زائر را افزایش می دهیم در حالیکه باید تناسب میان خادم و زائر وجود داشته باشد. بنابراین امید است تا در دوره ششم و هفتم شواری اسلامی شهر مشهد که شاکله اصلی طرح جامع ۱۰ سال آینده این شهر را تشکیل می دهند، به این موضوعات بیشتر و بهتر پرداخته شود.

ارجائی همچنین ادامه داد: ورود سرمایه‌ گذار به عرصه‌ های خدمت با هدف گسترش زیارت، نیاز شهر مشهد است که یکی از آنها، گسترش صنعت ساختمان در سه بخش پروژه ‌های ترکیبی، پروژه‌ هایی که مستقیم با سکونت مجاور ارتباط برقرار می‌ کند و اماکن اقامتی موقت است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه شهر مشهد یک شهر جهانی و ملی است طی سخنان خود این شهر را با مدیریت و نگاه محلی توصیف کرد و این موضوع را در شان جهانی این شهر زیارتی ندانست. وی خاطر نشان کرد: مختصات سرمایه ‌گذاری در مشهد مختص به خود این شهر بوده  و نسخه محلی نیاز دارد، زیرا پیچیدن نسخه واحد برای کل کشور  امکان پذیر نیست و نیاز است تا برنامه‌ ریزی به مدیران و فعالان کشور  واگذار شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشهد » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بخش خصوصی , توسعه اقتصادی , خراسان رضوی , مزایدات , مشهد , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 100 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 17:44

سهم واردات ایران از هر قاره

بر اساس داده های اعلام شده در ارتباط با وضعیت کنونی واردات ایران، وضعیت واردات کالا به تفکیک پنج قاره طی سه ماه  نخست سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان از آن دارد که واردات کالا از نظر وزن به کشور در این مدت زمان، تنها از قاره آسیا دارای روند مثبت بوده و دیگر قاره‌ها در این امر سیری منفی را داشته اند. در ادامه این خبر اقتصادی با مجله هزاره همراه شوید.

داده های گمرکی واردات ایران

داده های اعلام شده از سوی سازمان گمرک کشور در اولین فصل سال جاری نشان می دهد که کمترین میزان واردات کشور از نظر وزن مربوط به قاره امریکا بوده و پس از آن اقیانوسیه در رتبه بعدی قرار دارد. در جایگاه سوم واردات ایران نیز اروپا و سپس آفریقا قرار دارند که این کشورها کمترین میزان صادرات را به ایران داشته اند.

از نظر ارزش داده های گمرک کمی اما این مقادیر متفاوت است. به صورتی که در این مدت زمان قاره آفریقا بالاترین سهم از ارزش واردات را به خود اختصاص داده است و پس از آن هم قاره آسیا و اروپا قرار دارند که سهم مثبتی در صادرات به ایران داشته اند.

از طرف دیگر هم داده های اعلام شده از سوی گمرک کشور نشان دهنده آن است که به لحاظ ارزش قاره آسیا در این مدت سهم ۲۲ درصدی و از نظر تعداد سهم ۶ درصدی را به ایران داشته است. علاوه بر این در طول این مدت، قاره اروپا هم هر چند به لحاظ ارزش توانسته است سهم ۲ درصدی را به خود اختصاص دهد، اما از نظر وزنی روند صادرات این قاره به ایران منفی ۲۱ درصد بوده است.

این موضوع در ارتباط با قاره امریکا کمی فرق می کند. صادرات این کشور به ایران بر اساس آمار اعلام شده هم از نظر ارزش و هم به لحاظ وزنی در اولین فصل سال ۱۴۰۱ منفی بوده است. بر اساس ارقام و آمار گمرکی کشور ارزش وزنی واردات ایران از این قاره در مدت زمان مورد بررسی منفی ۷۲ درصد بوده است و از نظر ارزش نیز صادرات این قاره با کاهشی ۹۵ درصدی روبرو بوده است.

علاوه بر این بر اساس آمارهای گمرک کشور می توان گفت قاره آفریقا دارای رکوردی در ارزش صادرات است. اگر چه از نظر وزن صادرات این کشور به ایران آمار منفی ثبت شده است. اعداد و ارقام گمرک کشور نشان می دهد که سهم صادراتی این قاره به لحاظ ارزشی مثبت ۱۱۸ درصد بوده و به لحاظ وزنی نیز منفی ۳ درصد ثبت شده است. اما روند صادراتی اقیانوسیه به ایران از افت ۶۲ درصدی به لحاظ ارزش و افت ۴۶ درصد به لحاظ وزن خبر می دهد.

واردات به تفکیک قاره ها طی سه ماهه ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توسط گمرک کشور:

واردات به تفکیک قارهها در سه ماه نخست 1401

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امور گمرکی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اروپا , ترخیص کالا , صادرات و واردات , قاره اسیا , گمرک , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 112 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 17:40

کاربردها و مزایای اتوماسیون صنعتی

واژه اتوماسیون به معنای استفاده از انواع ماشین آلات و فناوری ها برای انجام وظایفی است که در گذشته توسط نیروی کار انجام می گرفت. بنابراین اتوماسیون را می توان استفاده از تجهیزات الکترونیکی، ماشین ‌ها و سیستم های کامپیوتری برای کنترل پروسه‌ ها، بدون دخالت انسان (حداقل دخالت انسان) تعریف کرد. در اتوماسیون صنعتی اما فرایندها بدون دخالت نیروهای انسانی و با استفاده از برنامه های کنترلی و دستورالعمل اجرا می شوندکه این روزها در عملکردهای صنعتی مانند ساخت، تولید، نصب و نگهداری استفاده می شود.

هدف از استفاده آن است که کارکنان یک مجموعه از مشاغل پر خطر، کسل کننده و آلوده دور شوند. در این صورت خطاهای بیشتری نیز حذف شده و هزینه ها کاهش پیدا می کند. در نتیجه کیفیت کلی کار، بهره وری، ایمنی و سرعت کار نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

کاربردهای اتوماسیون صنعتی

در حال حاضر اهمیت اتوماسیون صنعتی برای همه آشکار شده است و به همین دلیل هم از این سیستم استفاده زیادی می شود. یکی از مهم ترین زمینه های کاربرد اتوماسیون صنعتی، ساخت و تولید است. بنابراین اغلب شرکت ها و صنایع برای ایجاد پروسه هایی کارآمدتر و دارای انعطاف بیشتر از آن استفاده می کنند.

اتوماسیون صنعتی می تواند راندمان و قابلیت اطمینان تولیدات را به کلی تغییر دهد. به گونه ای که امروزه از آن با عنوان قلب هر کسب و کار یاد می شود. در سال های گذشته شرکت ها با استفاده از این فناوری راندمان پروسه های خود را بهبود بخشیدند و توانستند متغیرهایی مانند دما، فشار، جریان، سطح، ترکیبات شیمیایی، خطوط تولید و غیره را کنترل کنند.

مزایای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی دارای مزایای بسیاری است که بر سرعت و کیفیت کار تاثیر می گذارد. گاهی اوقات این نتایچ فراتر از توانایی انسان بوده و به کاهش هزینه  و بهبود عملکردها هم کمک می کند.

  1. کنترل و مانیتورینگ دقیق
  2. انعطاف پذیری پروسه ‌ها
  3. بهبود عملکرد
  4. افزایش راندمان
  5. افزایش ایمنی
  6. افزایش امنیت
  7. افزایش درآمد
  8. صرفه جویی در هزینه ‌ها
  9. افزایش تولیدات
  10. ایجاد طیف وسیعی از خلاقیت و نوآوری‌ ها در محصولات
  11. افزایش کیفیت تولیدات
  12. ارائه بهتر خدمات
  13. کاهش احتمال خرابی موتورها، ماشین های الکتریکی و ریزپردازنده‌ ها
  14. جمع آوری دیتاهای بهتر و مفیدتر
  15. کاهش ساعات کار
  16. کاهش خستگی کارکنان
  17. اوقات فراغت بیشتر
اتوماسیون صنعتی

مناقصات اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی موضوعی است که شرکت های مختلف برای پیاده سازی آن، اقدام به برگزای مناقصات مختلف می کنند. . این فرایند با یک اعلام عمومی در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره آغاز شده و افراد حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مناقصه باشند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند.

 سپس رقابت مناقصه آغاز شده و برنده آن کسی خواهد بود که برای پیاده سازی اتوماسیون صنعتی، دارای شرایط کیفی مد نظر مناقصه گزار بوده و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از آن، میان هر دو طرف قراردادی منعقد می شود که از این پس فعالیت هر دو طرف و مدت زمان انجام پروژه بر اساس این قرارداد صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  پیمانکاری تاسیسات، مکانیکی، الکتریکی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اتوماسیون صنعتی , صنعت , مناقصات کشور , مناقصه پیمانکاری , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 154 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 17:21

ایران هفتمین کشور بزرگ تولید کننده نفت

بر اساس آمارهای نشریه فوربس، در سال ۲۰۲۱ ایران بیشترین درصد افزایش تولید نفت را در میان ۱۰ کشور برتر تولید کننده نفت جهان را داشته است. این در حالی است که بیشتر تولید کنندگان نفت در این سال  کاهش تولید نفت را تجربه کرده اند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

آمار کشورهای مصرف کننده و تولید کننده نفت در جهان

طی سال ۲۰۲۰ بیشترین کاهش مصرفه نفت در تاریخ رقم خورد و پس از ۹ سال روند افزایشی مصرف نفت در جهان موج بیماری کووید موجب شد تا تقاضا برای برای طلای سیاه در بازار جهانی کاهش ۹ درصدی را تجربه کند. اما پس از گذشت یک سال، رشد ۶ درصدی در مصرف نفت بازار جهانی به وجود آمد که این میزان بیشترین افزایش از سال ۱۹۷۶ به شمار می رود. در حالیکه این افزایش وجود داشت اما مصرف نفت در جهان در همین سال یعنی ۲۰۲۱، ۳.۷ درصد در مقایسه با ۲۰۱۹ کمتر بوده است.

در سال ۲۰۲۱ همچنین امریکا با مصرف ۱۸.۷ میلیون بشکه در روز، بزرگ ‌ترین مصرف کننده نفت جهان بود که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۸.۷ درصد رشد داشته است. بالاترین میزان مصرف نفت آمریکا در سال ۲۰۰۵ به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۹ درصد افزایش داشته است.

بعد از آمریکا اما چین با مصرف ۱۵.۴ میلیون بشکه در روز قرار دارد و دومین مصرف کننده نفت جهان است. در حالت کلی و طی ۱۰ سال گذشته مصرف نفت در امریکا به صورت سالانه ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع در حالی رخ می دهد که متوسط افزایش مصرف سالانه نفت چین ۱۲ برابر آمریکا بوده و در یک دهه گذشته سالانه ۴.۸ درصد بالا رفته است.

در میان ۱۰ مصرف کننده بزرگ نفتی جهان، آلمان تنها کشوری است که کاهش مصرف را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرده است. آمریکا و چین به ترتیب ۱۹.۹ درصد و ۱۶.۴ درصد نفت عرضه شده به بازار جهانی را وارد کرده‌ و در مجموع بیش از ۳۶ درصد نفت جهان در این دو کشور مصرف می شود.

علی رغم تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت تولید نفت امریکا، این کشور در سال ۲۰۲۱ به صورت روزانه ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت تولید کرده است و همچنان بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان بوده است.

رتبه دوم و سوم به ترتیب به روسیه و عربستان تعلق دارد و این کشورها به ترتیب ۱۰.۵ و ۹.۴ میلیون بشکه تولید نفت داشته ‌اند. درواقع آمریکا،‌ روسیه و عربستان به ترتیب ۱۴.۴، ۱۳.۴ و ۱۲.۱ درصد کل نفت تولیدی جهان را به خود اختصاص داده و در مجموع نزدیک به ۴۰ درصد کل نفت تولیدشده در جهان در سال ۲۰۲۱ مربوط به این سه کشور است.

با اینکه شرکت های نفتی بزرگ در سال ۲۰۲۱ روندی افزایشی برای تولید نفت خود را پیش گرفته اند اما تولید نفت در ۶ کشور از ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده کاهش پیدا کرده است. همین موضوع موجب شده بود تا در بازار جهانی نفت شاهد افزایش قیمت آن باشیم. کانادا، عراق و چین نیز به ترتیب با تولید ۴.۷، ۴، و ۴ میلیون بشکه در روز در رتبه های سوم تا ششمین تولید کننده بزرگ نفت در جهان قرار داشتند.

در همین سال ایران نیز با تولید روزانه ۳.۲ میلیون بشکه نفت هفتمین کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان بود. بنابراین ۴.۱ درصد کل نفت تولید شده در  جهان در سال ۲۰۲۱ مربوط به ایران بوده است.

بنابراین تولید نفت در ۶ کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان شامل آمریکا، عربستان، عراق، امارات، برزیل و کویت در سال ۲۰۲۱ با کاهش روبرو بوده است و این در حالی رخ داده که ایران افزایش تولید ۱۶.۱ درصدی را در تولیدات نفتی خود به ثبت رسانده است و این میزان بیشترین رشد تولید نفت در میان کشورهای جهان است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تولید نفت , مناقصه , مناقصه نفت و گاز , نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 105 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 17:17

راه اهن بیرجند

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه راه آهن بیرجند، به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شده است. در ادامه با مجله هزاره همراه شوید.

پروژه راه ‌آهن بیرجند – قاین – یونسی، مصوبه مهم ریاست جمهوری

وحید داعی گفت: پروژه راه آهن بیرجند، قاین – یونسی یکی از مهم ترین مصوبات ضروری سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است که در سفر شهریور ماه سال گذشته ریاست جمهوری، به استان، تسریع در احداث قطعه بیرجند – یونسی یعنی اتصال مرکز استان به راه‌آهن سراسری مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، اضافه کرد: این کریدور بین المللی بوده و از چابهار آغاز و به زاهدان – نهبندان – سربیشه – بیرجند – قاین – گناباد – یونسی و سپس به راه‌ آهن مشهد – بافق متصل می ‌شود. راه ‌آهن بیرجند – قاین – یونسی که طول ۲۷۱ کیلومتری دارد، ۵۸ کیلومتر از یونسی به سمت گناباد – قاین و ۳۲ کیلومتر از بیرجند در قطعه ۱۶ بوده و  پیمانکاران در حال فعالیت در آن هستند.

وحید داعی ضمن اشاره به ۱۸۱ کیلومتر باقی مانده اتصال به شبکه ریلی پروژه راه آهن بیرجند ادامه داد: برای کل این پروژه مصوبه ‌ای با تامین مالی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دریافت شده است و فعالیت های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. از جمله این فعالیت ها به تشکیل کنسرسیوم ریلی با حضور ۶ شرکت می توان اشاره کردکه قراردادی نیز ما بین وزارت راه و شهر سازی و این کنسرسیوم مبادله شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: تضمین نامه این کنسرسیوم دارای ایراد بود که اصلاحاتی بر روی آن انجام شد و در پیگیری های آخر اعلام شد که به دلیل رقم بالای پروژه نیاز است تا سندیکای بانکی تشکیل شود. بنابراین در این زمینه با همراهی استاندار خراسان جنوبی با ۶ بانک مذاکراتی انجام گرفت که بعد از گذشت ۸ ماه پیگیری، سندیکای بانکی با حضور بانک های ملی، ملت، خاورمیانه، رفاه، تجارت و ایران زمین تشکیل شد.

وی گفت: اخیرا نیز نامه رسمی مدیرعامل بانک رفاه به عنوان سرگروه سندیکا به مدیرعامل صندوق توسعه ملی ارسال شده است و امروز با افتخار اعلام می ‌کنیم که یک گام به جلو برداشته ایم.

راه اهن بیرجند-قاین-یونسی

بر اساس اظهارات وحید داعی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در این مکاتبه تاکید شده است که   صندوق توسعه ملی نسبت به اجرای فرآیندهای تامین مالی پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در چارچوب ضوابط و قرارداد و تامین مالی بانک ‌های عضو سندیکا وارد عمل شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، ضمن اشاره به سهمیه تعیین شده تسهیلات هر بانک در سندیکا اضافه کرد: تامین اعتبار پروژه راه ‌آهن در مرحله نهایی یعنی صندوق توسعه ملی قرار گرفته است و توسط این صندوق، منابع مالی بین بانک‌ های عضو سندیکا توزیع می ‌شود.

متصل شدن بیرجند به ریل سراسری از خواسته های بسیار قدیمی مردم خراسان جنوبی بوده است که بعد از دو دهه انتظار، در اواسط سال ۱۳۹۸،  کلنگ قطعه ۱۶ راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی به زمین خورده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بیرجند » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بیرجند , صندوق توسعه ملی , مناقصات حمل ونقل , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 18:25

هزینه دلاری جایگاه سوخت در کشور

رشد تورم سالانه موجب شده است تا گرانی گریبانگیر اغلب بازارهای اقتصادی شود. یکی از این بازارها مستغلات است که رکوردهای عجیبی را به ثبت رسانده است. این موضوع توانسته حتی بر دیگر بازارها هم تاثیر گذاشته و آنها را دچار تشنج کند. قیمت گذاری های نجومی نتیجه تورم شدیدی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم. یکی از این بازارها، بازار خرید و فروش جایگاه سوخت است که  در ادامه این خبر از مجله هزاره به آن می پردازیم.

قیمت آگهی های جایگاه سوخت

آگهی های برج ها و واحدهای لاکچری در این میان یکی از موارد عجیب و غریبی است که با آنها روبرو می شویم. یکی دیگر از این موارد آگهی فروش جایگاه های سوخت است که قیمت آنها گاهی اوقات به ۸۰ میلیارد تومان هم می رسد. در این جایگاه ها اغلب به عرضه دیگر خدمات مانند خدمات فنی اتومبیل و عرضه روان سازها هم پرداخته می شود. گاهی اوقات دکه، فروشگاه و حتی رستوران نیز در نزدیکی این جایگاه ها وجود دارد. بنابراین قیمت انها بر اساس فاکتورهایی مانند تعداد جایگاه، موقعیت مکانی، درآمد روزانه و امکانات رفاهی مشخص می شود. در ادامه به برخی از این آگهی ها اشاره می کنیم.

جایگاه سوخت سه منظوره در تهرانسر

این جایگاه سوخت سه منظوره که در تهرانسر قرار گرفته است؛ حدود  ۸۰۰۰ متر وسعت دارد. در  این جایگاه امکاناتی مانند: چهار سکوی بنزین، دو سکوی گازوئیل و پنج واحد تجاری وجود دارد. بر اساس اعلام فروشنده، این جایگاه دارای کارمزد و فروش بالایی بوده و تردد زیادی در آن صورت می گیرد. جایگاه سوخت مورد نظر ۸۵ میلیارد تومان قیمت دارد و سال ساخت آن ۱۳۸۸ است.

جایگاه سوخت بنزین و CNG در حومه تهران

این جایگاه نیز ۸۰۰۰ متری بوده و ۳۲ میلیارد قیمت دارد و در حومه تهران قرار گرفته است. این مجموعه همچنین قابلیت تبدیل به مجتمع خدمات رفاهی و دریافت وام را نیز دارد. در این جایگاه بنزین و CNG ،رستوران و چند واحد تجاری قرار گرفته است که  در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است.

جایگاه سوخت پمپ بنزین و خدمات رفاهی در تهران

این جایگاه نیز فعال بوده و شامل حدود بیست واحد تجاری و خدماتی، سند اداری، قرارداد فروش انحصاری و جایگاه CNG و گازوئیل می شود. برآورد این جایگاه ۱۴۲۰۰ متری ۵۴ میلیارد است و سال ساخت آن نیز ۱۳۸۸ است.

جایگاه سوخت CNG و زمین پمپ بنزین

این مجتمع خدمات رفاهی درجه ۳ بوده  و اولویت جایگاه CNG را دارد. سه سکوی فعال به همراه کمپرسور ۱۵۰۰ و درآمد ماهیانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان از ویژگی های آن است. زمین این مجموعه ۱۰۰۰۰ متر بوده و در سال ۱۳۹۵ نیز ساخته شده است. مجوز طرح توسعه بنزین و گازوئیل ، مجوز توسعه تجاری و خدمات خودرو از ویژگی های این جایگاه است. قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز ۱۵ میلیارد تومان است.

فروش دلاری جایگاه سوخت

موارد بالا تنها نمونه هایی از فروش جایگاه های سوخت در پلتفرم های کشور هستند و با توجه به بالا بودن رقم های اعلام شده، بسیاری از فروشندگان آنها مدت ها به دنبال فروش جایگاه خود هستند. بنابراین تقاضای زیادی برای این دسته از قیمت ها وجود ندارد و به همین دلیل هم فروشندگان به دنبال شرایطی هستند که فروش جایگاه را راحت تر کنند.

برای مثال بسیاری از فروشندگان مبلغی را در ابتدای کار به صورت نقدی گرفته و مابقی را در قالب چند چک در مدت زمان مختلف از خریدار می گیرند. برخی از فروشندگانی هم که تمایلی به فروش ریالی جایگاه خود ندارند تنها برای فروش تقاضای ارز می کنند. گاهی اوقات دیده شده که برخی از فروشندگان با رمز ارزها هم معامله می کنند.

در کنار جایگاه های فعال سوخت در آگهی های فروش، زمین های مناسب احداث جایگاه سوخت هم برای فروش در آگهی ها دیده می شود که قیمت های مناسبی دارند. اما پس از خرید زمین، برای صدور مجوز احداث جایگاه سوخت لازم است تا به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که زیر مجموعه وزارت نفت است، مراجعه کرده و شخص حقیقی یا حقوقی که برای ساخت و بهره برداری جایگاه عرضه سوخت، سرمایه گذاری می کند می تواند مالکیت آن را بر عهده بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نیروگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : جایگاه سوخت , مجتمع خدمات رفاهی , مزایده املاک , مناقصه پیمانکاری , مناقصه نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 18:11